fbpx
למי אסור לעשות בוטוקס

תוכן עניינים

למי אסור לעשות בוטוקס

בשנים האחרונות, טיפולי בוטוקס הפכו לטיפולים הקוסמטיים בין הפופולריים ביותר שניתן למצוא בשוק. רוב המטופלים שעוברים טיפולים כאלה הם נשים וגברים שרוצים להיראות צעירים יותר, ולמזער את קמטי ההבעה בפנים. 

טיפולי בוטוקס ידועים ביעילות שלהם ובתוצאות המהירות. 

מה זה בוטוקס ואיך זה עובד?

בוטוקס הוא חומר משתק שמקורו בחיידק שנקרא בוטולינום. החומר הזה מוזרק לאיזורים הרצויים, בדרך כלל בפנים, ופועל על ידי שיתוק זמני של השרירים באותם איזורים. 

השיתוק הזה מונע מהשרירים המקומיים להתכווץ, ובעקבות כך להחלקה של הקמטים שנגרמים בשל התכווצות השרירים בפנים. 

בממוצע, טיפול בוטוקס מספיק לתקופה של עד חצי שנה, ולאחר מכן החומר הפעיל הולך ומתפוגג. זו הסיבה שיש מי שממליץ לחזור על הטיפולים לאחר כארבעה חודשים, על מנת לשמור על מראה עור פנים צעיר ורענן. 

למי מתאים הטיפול?

אחד הגורמים שתרמו לפופולריות הרבה של טיפולי בוטוקס הוא ההתאמה למגוון רחב של מטופלים. מבחינה רפואית, הטיפולים מתאימים כמעט לכולם, אך חשוב לוודא שעושים זאת במקום מוסמך אצל מטפל או מטפלת מורשים. 

למי אסור לעשות בוטוקס?

בהמשך לפסקה הקודמת, ישנם מספר הגבלות לטיפולי בוטוקס, בשל החומר הפעיל ושיטת הטיפול. אז למי  אסור בוטוקס?

 

  • נשים בהריון או מניקותהבוטוקס עלול לגרום לנזק לעובר או לתינוק.
  • חולים במחלות עצבים ושריריםכמו טרשת נפוצה, מיופתיה ועוד. הבוטוקס עלול להחמיר מחלות אלה.
  • חולים בזיהומים פעילים באזור הפניםיש לטפל קודם בזיהום לפני טיפולי בוטוקס.
  • חולים עם בעיות קרישההזריקה עלולה לגרום לדימומים.
  • אנשים עם רגישות יתר לחומרים הפעילים בבוטוקס.
  • ילדים ובני נוער מתחת לגיל 18 – הבוטוקס טרם אושר לשימוש בקבוצת גיל זו.
  • בעלי ציפיות לא ריאליות מהטיפולכדאי להתייעץ עם רופא לפני הטיפול.

מה אסור לעשות אחרי טיפול בוטוקס?

ישנם כמה דברים שלא מומלץ לעשות אחרי טיפולי בוטוקס, מכיוון שהם עלולים לפגוע בתוצאות הטיפול ולהשפיע על מראה הפנים. 

לא מומלץ לשפשף את איזור הטיפול או לגרד ולעסות אותו לפחות במשך יממה. הסיבה לכך פשוטה: מגע נמרץ עלול לגרום לזליגה של החומר הפעיל מהנקודה שבה רצינו לטפל לנקודות אחרות בפנים, ולהשפיע על הבעת הפנים שלנו בצורה לא רצויה. בנוסף, הקפידו שלא לישון על הפנים בלילה שאחרי הטיפול, כדי למנוע מגע ממושך.

הרבה אנשים שעושים טיפולי בוטוקס, שומרים על שגרת טיפולי פנים אחרים. מומלץ לבטל את טיפולי הפנים אם נקבעו כאלה לימים שאחרי טיפול הבוטוקס. 

כמו כן, מומלץ שלא לעשות אמבטיות חמות ב-24 השעות הראשונות לאחר הטיפול. הסביבה החמה של אמבטיה עלולה לגרום להמרצת זרם הדם בגוף, שבתורו עלול לגרום לתזוזה של החומר הפעיל בבוטוקס. 

בשורה התחתונה, טיפולי בוטוקס זוכים לפופולריות רבה בזכות הקלות של הטיפולים ובזכות התוצאות המהירות שלהם. אך בעוד שכמעט ואין הגבלות על הטיפולים האלה, חשוב לזכור שהם לא מתאימים לכולם. 

לכן, לפני שאתם קובעים תור, וודאו שאתם פונים לגורם רפואי מוסמך, שמסביר לכם בפירוט על כל היתרונות והחסרונות של הטיפול הזה.