fbpx
קרם האולטימייט ומרכיביו….

תוכן עניינים


אחד ממרכיביו הבולטים והפעילים בקרם האולטימייט מבית “טליה אקטיב קוסמטיקס” הוא הרטינול.

מהו הרטינול ומדוע הוא נחשב לחומר אפקטיבי ביותר במוצרי האנטי אייג’ינג?

למעשה, הרטינול הינו ויטמין Aוכולנו צורכים אותו באמצעות מזונות מן החי כמו כבד, חלמון ביצה, מוצרי חלב וירקות כמו כרוב, גזר וחסה (בירקות הללו קיים החומר ביטא קרוטן ההופך בתהליך העיכול לויטמין A).

אם כן, מדוע ויטמין חשוב כל כך לתהליך האנטי אייג’ינג של העור?

ייחודיותו של ויטמין A טמונה בעובדה שמדובר באחד החומרים הבודדים עם מולקולה מספיק קטנה על מנת שתוכל לחדור את השכבה החיצונית של העור וכך למעשה להשפיע ולתקן שכבות פנימיות יותר (כמו שכבת הדרמיס שמכילה את האלסטין והקולגן).

מחקרים מהשנים האחרונות הוכיחו כי רטינול במוצרי קוסמטיקה שונים גורם לשינוי המיוחל בעור ולמעשה תורם באופן ישיר לתהליך האנטי אייג’ינג באמצעות ייצור תאי עור בריאים, העלאת כמות המולקולות התומכות בעור ומעניקות לו לחות, האצה בתחלופת התאים באמצעות עידוד קילוף ונשירה של תאים מתים ואף כנוגד חימצון טוב. למעשה, גילוי האפקט של הרטינול מבחינת שיפור סימני הגיל הוגדר כפריצת דרך, שכן ניסויים מבוקרים הראו ששימוש בחומצה הרטינואית (רטינול הינה הנגזרת של החומצה הרטינואית)  מבטל חלקית את סימני הגיל והנזקים שנגרמים מקרינת השמש.

כתוצאה מההשפעות החיוביות והבריאות של הרטינול על עור הפנים, לאחר הטיפול העור נראה חלק, הנקבוביות מקטינות וניתן להבחין אף בשיפור במראה הקמטוטים והכתמים. מעבר להשפעות החיוביות הללו, הוכח כי הטיפול באמצעות רטינול מסייע אף לתופעת האקנה כיוון שהפרשות השומן מהנקבוביות מתאזנת ומוסדרת באמצעות החומר.

על מנת שתכשיר קוסמטי יהיה יעיל ואפקטיבי, חשוב לשים לב כי רטינול בלבד לא יביא לתוצאה המיוחלת ויש צורך בשילוב של חומרים נוספים כמו חומצות אלפא וביתא הידרוקסיות ונוגדי חימצון, המשלימים את שיקום העור ומספקים תוצאה מקסימלית. לכן בקרם האולטימייט ניתן למצוא בין המרכיבים לא רק את הרטינול אלא גם את החומצות אלפא וביתאהמסייעות בקילוף תאי העור המתים ותאי העור שניזוקו בעקבות השמש.

כיוון שמחקרים קליניים רבים הראו את היעילות בשימוש בויטמין A , רטינול, רטין A ויתר נגזרותיה של החומצה הרטינואית, רופאי עור ומומחי עור רבים עושים בכך שימוש. “היום ברור, כי רטינול הוא סוכן אמיתי של אנטי-אייג`ינג”, כותבת רונית שגב, ביולוגית וחוקרת עור.

אין ספק, גילוי נפלאות החומצה הרטינואית ונגזרותיה (ביניהם הרטינול) שינה ללא היכר את פני הרפואה האסתטית ולמעשה הוריד משמעותית את הצורך בשימוש באמצעים כירורגיים ואמצעי הסוואה כמו איפור ומייק אפ.